Privacy Instellingen
Cookies:
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Webanalyse in tijden van economische neergang

Elke dag staan er op dit moment artikelen in de krant over de economie en de verwachting dat het de komende tijd wat minder zal worden. Hoge olie- en voedselprijzen, dalend consumentenvertrouwen en oplopende inflatie: het wordt de komende tijd wat zwaarder weer.

Wat betekent dat voor uw bedrijf en uw website? Veel bedrijven hebben een website maar weten niet wat deze bijdraagt aan de omzet. Wat levert uw online marketing u op? Hoeveel klanten/ leads krijgt  u uit uw advertentiecampagnes?
Gaat u snijden in uw dagbudget in Google Adwords? Maar in welke campagne? Of gaat u minder banneren? Hoe neemt u deze beslissingen? Misschien slacht u zo zonder het te weten de kip die de gouden eieren legt.

Goede beslissingen maken

Om een goede beslissing over investeringen rondom uw website te nemen heeft u allereerst inzicht nodig in de resultaten van deze website. En alleen weten hoeveel bezoekers op uw website komen is hierbij echt niet genoeg.

Marketing kan het geld maar één keer uitgeven en directies van bedrijven willen hiervoor een zo hoog mogelijk rendement. Verantwoording afleggen betekent ook dat resultaten meetbaar moeten zijn. Er wordt dus meer geëist van de gegevens. Maar alle software tools zoals Google Analytics, Sitestat van Nedstat, Web trends en vele andere verzamelen alleen gegevens. Ze vertellen je niet wat je moet doen om een hoger rendement te krijgen. Een probleem hierbij is dat alle tools inmiddels  zoveel gegevens verzamelen dat je er honderden rapporten uit kunt laten komen.  Hierdoor zien veel bedrijven de bomen in het bos niet meer.

 

Wat kun je nu wel doen om goede beslissingen te nemen? Hier komt webanalyse om de hoek kijken. Wie bezoeken uw website en wat doen zij daar? Bedrijven die het bezoekersgedrag van hun website goed in kaart brengen en analyseren kunnen betere beslissingen nemen dan bedrijven die zich blind staren op bezoekersaantallen.
Wilt u weten over webanalyse? Neem dan contact met ons op.