Privacy Instellingen
Cookies:
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Hoe kiest u een bedrijf dat u daadwerkelijk helpt met uw internet marketing?

U wilt graag meer verdienen met uw websites, meer klanten, meer leads. Maar hoe pakt u dat nu aan? U wilt allereerst hoger in de zoekresultaten van Google zodat mensen u kunnen vinden. Nu moet u gaan beslissen of u dit zelf doet of dat u dit uitbesteedt.
Om hoog in de zoekresultaten te komen moet u zorgen dat uw website geoptimaliseerd is. Ik vergelijk het vaak met de Tour de France. Een wielrenner die de Tour wil winnen moet keihard oefenen. Alleen de beste wielrenners doen mee. Zo geldt dat ook voor Google en andere zoekmachines. Alleen de beste sites komen bovenaan. U moet dus beginnen met uw website te verbeteren. Hier gelden “spelregels” voor, waar u zich aan moet houden. Deze kunt u lezen op www.google.nl/webmasters.

“Google streeft ernaar gebruikers de meest waardevolle en relevante zoekresultaten te bieden. Daarom keuren we praktijken af die zijn bedoeld om zoekmachines te manipuleren en gebruikers te misleiden door ze naar andere sites te sturen dan de sites die ze hebben gekozen en die alleen inhoud voor zoekmachines aanbieden. Sites die gebruik maken van deze praktijken, kunnen uit de Google-index worden verwijderd en verschijnen niet in de zoekresultaten van Google.” (Google support
)

Hier ziet u één van de belangrijkste spelregels. Een website of webpagina alleen gemaakt voor een zoekmachine is niet toegestaan. Wilt u het dus goed doen moet u op de hoogte zijn en blijven van deze spelregels. Wilt u het zelf doen is het verstandig om goed voorbereid aan de slag te gaan. Een training kan hierbij uitkomst bieden. Dat kost tijd, evenals het doorvoeren van alle verbeteringen.

SEO uitbesteden?

Wilt u bezig zijn met uw onderneming en het optimaliseren uitbesteden aan een SEO specialist? Let dan goed op. Op internet vindt u talloze SEO bureaus die gouden bergen beloven. Maar weet u ook of zo’n bedrijf zich aan de spelregels houdt? Hoe kiest u nu een betrouwbaar bureau?
Durf vragen te stellen over de werkwijze.

  • Houdt het SEO bureau zich aan de richtlijnen van Google?
  • Toont u de zoekmachine teksten of andere dingen die een bezoeker niet ziet?
  • Gaat u pagina’s aanmaken, op mijn server of ergens anders, die niet zijn ingebouwd in de navigatie van mijn website?
  • Maakt u gebruik van hidden text of hidden links?
  • Heeft u ooit een site penalty gehad door één van de zoekmachines? En zo ja, wanneer door het laatst?

Een betrouwbaar bureau zal op al deze vragen met nee antwoorden. Vraag ook naar de garanties die een SEO bureau u biedt. Een top 10 plek garanderen in een zoekmachine is onmogelijk. De ranking is namelijk afhankelijk van een ( wisselend) algoritme van Google, de websites van uw concurrenten enz.

Bij het in zee gaan met een SEO bureau is het ook goed om te vragen of dit ook voor uw concurrent werkt. Bedenk dat veel SEO bedrijven ervan uitgaan dat er nieuwe en aanvullende teksten nodig zijn. Spreek duidelijk af wie dat gaat aanleveren. Sommige SEO bedrijven hebben ook tekstschrijvers in huis, andere verwachten dat u dit zelf doet.