Privacy Instellingen
Cookies:
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Nog steeds denken veel mensen dat de snelste weg naar succes het aanmelden bij zoekmachines is. FOUT! Er zijn bedrijven die er jarenlang over doen om een goede positie in de zoekmachines te behalen door constant hun content te verbeteren. Zouden ze dat doen als er een supersnelle en eenvoudige oplossing zou zijn?

Een “quick fix” bestaat gewoon niet. En als u er ook voor vele honderden euro’s ingetuind bent: Jammer! Uithuilen en opnieuw beginnen zei mijn oma vroeger en ook dat is hier van toepassing.

Bekijk uw website

Begin eerst eens goed te kijken of uw website wel zo interessant is voor uw bezoekers. Veel bedrijven kijken met een roze bril naar hun eigen site. De bedrijfssite is de mooiste en de beste. Maar is dat werkelijk wel zo? Probeer uw website eens van een andere kant te bekijken. De bezoekerskant.

Kan de bezoeker wel vinden wat hij of zij zoekt? Staat er echt wat er moet staan of bent u nu aan het “Hinein interpreteren”? Bepaal wat de belangrijkste inhoud is en begin hier eens met het verbeteren van uw content.

Hulp bij het verbeteren

Maar wat is verbeteren en wat maakt uw website er nu niet beter op? Daar bestaat maar één oplossing voor: testen! Google heeft een handige tool waarmee u uw website kunt verbeteren: De Google Optimiser. Deze tool voor A/B split testen, maakt het makkelijk om te meten welke variant het nu beter doet.

Hoe het werkt

Door het plaatsen van een aantal stukjes code in de HTML van uw website kunt u gemakkelijk verschillende tekstvarianten of foto’s uitproberen.
De webpagina die u voor verbetering heeft uitgekozen wordt in twee varianten vertoond. De ene variant met en de andere zonder de veranderingen. Dit heet A/B testen. U meet simpel wat het beste resultaat op levert. De beste variant implementeert u op de webpagina en u gaat verder met het testen van nieuwe webpagina’s of u test deze pagina verder totdat u het beste resultaat hebt verkregen. Zo kunt u beetje bij beetje uw hele website optimaliseren.