Privacy Instellingen
Cookies:
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Bij de beslissing om een nieuwe website te laten bouwen, vergeten veel ondernemers vaak dat zij hiervoor eerst een plan nodig hebben. Dit plan is gebaseerd op de internet strategie. Vaak wordt er geld over de balk gesmeten uit valse zuinigheid. Er wordt na een kort gesprek direct begonnen met een ontwerp.

Het opstellen van een duidelijk plan voor u begint, betekent meestal kortere doorlooptijd van de bouw, minder verbeterpunten ( meerwerk) achteraf, omdat u niet met alles rekening heeft gehouden en een kostenreductie op latere aanpassingen t.b.v. internet marketing.

Voordat u begint met het bouwen van een nieuwe website is het tijd om eens even stil te staan bij de W vragen die u moet stellen.

  • Waarom heeft u een website? Ofwel wat is het doel van de website?
  • Wat moet deze voor uw bedrijf doen?
  • Wie wilt u bereiken?

Voor de bouw begint moeten er dus eerst een flink aantal zaken op een rijtje gezet worden. De beste en snelste manier om uw website doelen te realiseren en deze dus te creëren, is het opstellen van een strategie. Zonder een goede strategie waarbij u heeft nagedacht over hoe u uw website doelen wilt bereiken zal uw website niet het verwachte succes kunnen behalen.

Succes is geen toeval

Voor een succesvolle website/webshop moet u hard werken, en met een visie uw doelen proberen te bereiken. Met uw strategie focust u zich zo, dat het gehele project van de bouw van een nieuwe website gericht verloopt en iedereen ook weet wat hij/zij moet doen.
Met een strategie weet u welke content u moet plaatsen, welke architectuur voor uw website het beste werkt, ontwerpers krijgen meer sturing dan alleen maar mooi plaatjes. Uw website wordt dan gebouwd op basis van functionaliteit.

SEA/SEO

Ook voor zoekmachineoptimalisatie moet u tijdens de bouw van uw website al rekening mee houden. Hier pas mee beginnen als de website helemaal afgerond is, is vragen om de nodige problemen.

Een strategie opstellen

Bij het opstellen van een strategie kunt u experts vragen u te helpen. Maar als de website niet al te complex is, kunt u dat waarschijnlijk ook zelf wel.
Begin met de vraag: Wie moet u overtuigen/bereiken? Wat wilt u met uw website bereiken? Welke voorwaarden zijn daarvoor nodig? Dit vertaalt u naar functionaliteiten in de website. Vanuit deze functionaliteiten kan er een actielijst komen waarin u bepaalt wie wat moet gaan doen.

Analytics

Ook na de bouw van de website kunt u met uw strategie verder werken. U kunt de SEO/SEA en andere campagnes aansturen op basis van uw oorspronkelijke strategie. En via uw analyse  tool ( bijvoorbeeld Google Analytics) kunt u zien of uw strategie de juiste resultaten behaalt. U kunt dan bijsturen om zo uw doelstellingen alsnog te behalen. In uw webanalyse gegevens kunt u bijvoorbeeld controleren of u uw doelen bereikt heeft. Bedenk dat het meten alleen niets betekent. Pas als u actie kunt ondernemen en verbeteringen kunt gaan vaststellen en uitvoeren bent u echt strategisch bezig.