Privacy Instellingen
Cookies:
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Organische ranking blijft voor het grootste deel van de MKB-bedrijven de belangrijkste bron van bezoekers naar hun website. Deze “gratis” ranking hangt echter af van steeds wijzigende factoren.

De wereld van de zoekmachine-optimalisatie staat nooit stil. Het is een ongoing story en dat is voor u als ondernemer soms best lastig. Wat moet nu wel en wat mag niet (meer)? Ik hoor nog vaak optimalisatietechnieken genoemd, die al lang tot het dinosaurustijdperk behoren. Technieken waar je goed mee uit de voeten kon met Altavista. Voor de jongere ondernemers: Dat was één van de eerste en grootste zoekmachines. Hier kon je wegkomen met zoveel mogelijk keywords in je teksten en metatags te gebruiken. Google eist voor een goede ranking meer van de website-eigenaar.

Zoekterm nog steeds relevant

Het zoekwoord is anno 2018 nog steeds relevant, maar op een veel complexere manier. Door de semantische algoritmes, zal Google meer kijken naar thema’s en onderwerpen, dan naar alleen een zoekterm. Een overmatig gebruik van zoektermen, zal dan ook eerder negatief uitpakken. Uw bezoekers houden immers niet van onleesbare teksten, waar in elke zin drie keer uw zoekterm voor komt.

Content Strategie 

Het schrijven van goede webcontent en het geven van de juiste informatie blijft voor veel ondernemers een moeilijke zaak. De Engelsen hebben daar een mooie uitspraak voor: “From inside the bottle, you can’t read the label”. We kijken vaak naar wat wij willen vertellen en niet naar de informatie waar de potentiële klant naar op zoek is. Maar met een goede contentstrategie kom je al een heel stuk verder. Kijk eens vanuit het perspectief van jouw klanten naar je website. Lees de teksten eens hardop. “Bekken” ze wel? Of struikel je over de woorden? Pas als de teksten lekker lopen, bepaal je of er nog zoektermen in verwerkt moeten worden en waar.

 

Eén onderwerp per pagina

Te vaak willen we teveel tegelijkertijd zeggen. Alles moet in één tekst. Splitst de onderwerpen goed op en zorg dat bij elkaar horende pagina’s in de navigatiestructuur ook bij elkaar komen. Zo blijft alles helder voor de gebruiker en ook de zoekmachines zullen dit meer waarderen. “If the end user likes it, the search engines like it”, blijft nog steeds de belangrijkste leidraad voor een goede duurzame zoekmachine-optimalisatie.

Meer dan content Zoekmachine-optimalisatie gaat verder dan alleen een goede content. Meer informatie over het volledige plaatje? Misschien hebt u op het Deventer grows Digital al meer kennis opgedaan. Maar praat ook eens met één van de SEO experts. Let wel op: Niemand mag van Google een nummer 1 ranking beloven. Sinds 23 mei heeft Google de eerste rechtszaken tegen deze vorm van fraude aangespannen.