Privacy Instellingen
Cookies:
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Regelmatig kom ik bij bijeenkomsten voor bedrijven waar de gastspreker een Best Practice uitlegt. Ook online vind je er genoeg. Veel bedrijven gaan daarop aan de slag met de top 10 ToDo’s met de overtuiging dat dit ook hun bedrijf succesvol zal maken. Het is toch immers een “Best Practice”? En wie wil nu niet het beste voor zijn bedrijf? Helaas worden deze voorbeelden vaak te letterlijk gekopieerd. Maar is her kopiëren van al die Best Practices wel zo goed voor jouw omzet?

 

Als het goed is, onderscheidt elk bedrijf zich van haar concurrenten. Wat maakt jouw bedrijf beter, waarom zijn jouw producten of diensten beter, waarom moet een klant voor jou kiezen. Elk bedrijf heeft daarom een net andere manier nodig om zich te presenteren. Hoe wil je zonder een eigen gezicht een klantenkring opbouwen?

Jouw klanten wijzen je de weg

Om te kijken of Best Practices voor jouw bedrijf en voor jouw bezoekers en klanten werken zul je dat eerst moeten testen. Een simpele A/B test met 2 verschillende varianten laten je zien wat voor jouw bedrijf beter werkt. Jouw eigen idee of de Best Practice (of een andere variant). Welke wint er? Laat jouw klanten je de weg wijzen naar meer succes.

Wat maakt bedrijven tot online winnaars?

Als er één Best Practice genoemd moet worden, die iedereen zou moeten navolgen is het wel het uitvoeren van A/B testen. Om de conversies te verbeteren (bijvoorbeeld meer verkopen, meer leads, betere klanttevredenheid) kun je niet zonder deze testen. Daarmee toon je aan welke variant voor jouw bedrijf nu ECHT WERKT.

Vaak hoor ik dat dit voor kleinere bedrijven niet haalbaar is. Maar onze ervaring is dat ook kleinere bedrijven betere resultaten behalen als zijn meer testen en daarmee hun communicatie beter op de klant afstemmen.

Ook voor B2B

Vooral B2C bedrijven hebben goede ervaringen met het verbeteren van het bedrijfsresultaat door A/B testen en conversie-optimalisatie. De uitkomst is vaak een directe verkoop en dat maakt het allemaal net iets makkelijker te meten. Maar ook B2B bedrijven kunnen wel degelijk vooruitkomen met conversie-optimalisatie. Bij Ionmoon hebben we met beide soort bedrijven een zeer ruime ervaring

Kies jij voor Eyeballs of Conversie?