Blog

Webanalytics drijfzand in uw bedrijf?

Steeds meer bedrijven zeggen dat ze werken op basis van digitale data en analyses. Maar is de data waarop gestuurd wordt wel betrouwbaar? Of worden beslissingen genomen op basis van digitaal drijfzand? Om te beginnen kijken we eerst naar de data die door de meeste...

Lees meer

Brexit en cookies

Iedereen heeft inmiddels al wel meegekregen dat de Britten in een referendum uitgesproken hebben dat zij uit de EU willen treden. Een aantal van onze internationale en exporterende klanten  vragen zich nu af wat dat betekent voor de cookie wet en privacy wetgeving....

Lees meer

Internet marketing trends voor 2016

Aan het begin van elk jaar kijken mensen vooruit. Goede voornemens wil je graag afstemmen op de nieuwste trends, zodat jouw internet marketing inspanningen meer succes opleveren. Het nieuwe jaar is reeds begonnen dus in ons blog een aantal zaken waar je volgens Ionmoon nu op in moet zetten.

Lees meer

Zoekterm Not provided

Google heeft vorige week een grote aanpassing gedaan in het weergeven van zoektermen in de analytics data. Tot voor kort zag je in Google Analytics of een andere webanalysetool de zoektermen waarop bezoekers de website gevonden hadden. Deze datastroom is nu zo goed...

Lees meer

Google algoritme updates Panda en Pinguïn

Een dubbele algoritme update in april heeft voor nogal wat websites gevolgen gehad in hun ranking. Mat Cutts had al aangekondigd dat Google hogere kwaliteit van websites meer zou gaan waarderen. Allereerst is midden april een Panda 3.5 update uitgerold. Een week...

Lees meer

Interne linkspamming na Pinguin.

Linkbuilding is altijd een belangrijk onderdeel geweest van SEO (zoekmachineoptimalisatie) Dat leidde er in het verleden al toe dat bedrijven links kochten, om zo hoger in Google te komen. Hierop antwoordde de zoekmachine met een stricter beleid op linkbuilding. Een...

Lees meer

Google+ en de invloed op de organische ranking

Verdere uitwerking van de personifiëring. Elke marketeer weet dat gepersonifieerde berichten meer invloed hebben, dan anonieme bulk. Sinds Seth Godin zijn boek Permission marketing schreef, hebben velen de ultieme manier proberen te vinden om beter gepersonifieerd de...

Lees meer

Hoe optimaliseert u uw pagina’s?

Nog steeds denken veel mensen dat de snelste weg naar succes het aanmelden bij zoekmachines is. FOUT! Er zijn bedrijven die er jarenlang over doen om een goede positie in de zoekmachines te behalen door constant hun content te verbeteren. Zouden ze dat doen als er een...

Lees meer