Privacy Instellingen
Cookies:
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Blog

Top 3 aandachtspunten bij online export

Steeds meer bedrijven zijn actief met export. Dat is prachtig. Om dit te stimuleren zijn er de afgelopen twee jaren vouchers uitgegeven door Go4Export voor een E-commerce Scan. Als ik nu terugkijk op deze scans en andere audits die we de afgelopen jaren...

Lees meer

Best Practice of Copy Cat?

Regelmatig kom ik bij bijeenkomsten voor bedrijven waar de gastspreker een Best Practice uitlegt. Ook online vind je er genoeg. Veel bedrijven gaan daarop aan de slag met de top 10 ToDo’s met de overtuiging dat dit ook hun bedrijf succesvol zal maken. Het...

Lees meer

Zoekmachinemarketing anno 2018

Organische ranking blijft voor het grootste deel van de MKB-bedrijven de belangrijkste bron van bezoekers naar hun website. Deze “gratis” ranking hangt echter af van steeds wijzigende factoren. De wereld van de zoekmachine-optimalisatie staat nooit stil....

Lees meer

Webanalytics drijfzand in uw bedrijf?

Steeds meer bedrijven zeggen dat ze werken op basis van digitale data en analyses. Maar is de data waarop gestuurd wordt wel betrouwbaar? Of worden beslissingen genomen op basis van digitaal drijfzand? Om te beginnen kijken we eerst naar de data die door de meeste...

Lees meer

Brexit en cookies

Iedereen heeft inmiddels al wel meegekregen dat de Britten in een referendum uitgesproken hebben dat zij uit de EU willen treden. Een aantal van onze internationale en exporterende klanten  vragen zich nu af wat dat betekent voor de cookie wet en privacy wetgeving....

Lees meer

Internet marketing trends voor 2016

Aan het begin van elk jaar kijken mensen vooruit. Goede voornemens wil je graag afstemmen op de nieuwste trends, zodat jouw internet marketing inspanningen meer succes opleveren. Het nieuwe jaar is reeds begonnen dus in ons blog een aantal zaken waar je volgens Ionmoon nu op in moet zetten.

Lees meer

Emailmarketing: succes met nieuwsbrief

Behaal jij met je huidige nieuwsbrief het gewenste resultaat? Leid je nieuwsbrief lezers naar de website? De Nationale e-mail Benchmark 2015 heeft de cijfers in kaart gebracht van verschillende kliks in de nieuwsbrief voor B2B en B2C. De gemiddelde confirmed open rate was dit jaar 36%. De click trough rate 7% en de click to open rate 19%.

Lees meer

Zoekterm Not provided

Google heeft vorige week een grote aanpassing gedaan in het weergeven van zoektermen in de analytics data. Tot voor kort zag je in Google Analytics of een andere webanalysetool de zoektermen waarop bezoekers de website gevonden hadden. Deze datastroom is nu zo goed...

Lees meer

Google algoritme updates Panda en Pinguïn

Een dubbele algoritme update in april heeft voor nogal wat websites gevolgen gehad in hun ranking. Mat Cutts had al aangekondigd dat Google hogere kwaliteit van websites meer zou gaan waarderen. Allereerst is midden april een Panda 3.5 update uitgerold. Een week...

Lees meer