Privacy Instellingen
Cookies:
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Blog

Hoe optimaliseert u uw pagina’s?

Nog steeds denken veel mensen dat de snelste weg naar succes het aanmelden bij zoekmachines is. FOUT! Er zijn bedrijven die er jarenlang over doen om een goede positie in de zoekmachines te behalen door constant hun content te verbeteren. Zouden ze dat doen als er een...

Lees meer

Betere resultaten met segment analyse

Voor de meeste marketeers is het geen geheim dat het benaderen van alle klanten met exact dezelfde boodschap niet echt zinvol is. Bij email nieuwsbrieven blijkt bijvoorbeeld, dat de belangrijkste reden waarom mensen deze opzeggen ( opt-out) is, dat de inhoud niet...

Lees meer

Google verandert haar algoritme

Google verandert haar algoritme Google heeft opnieuw aangekondigd dat zij haar algoritme drastisch gaat wijzigen.  Vorig jaar mei had de grote algoritme update vooral effect op de long tail woorden. ( May day update) Normaal gesproken worden er dagelijks kleine...

Lees meer

Hoe beheert u uw Google Adwords campagne? Deel 1

Deel 1: Wie wilt u bereiken? Welke zoekers wilt u bereiken? Dit is het eerste artikel van twee over het beheren van uw Adwordscampagnes. Ik kom vaak ondernemers tegen die het gevoel hebben teveel te betalen en er te weinig voor terug te krijgen. Toch ligt dat lang...

Lees meer

Adverteren op merknamen

Google heeft onlangs bekend gemaakt dat het adverteren op handelsnamen nu ook in de EU wordt vrijgegeven. Het was niet mogelijk om op handelsnamen die bij het merkenbureau van de Benelux geregistreerd stonden te gebruiken in de Adwords advertenties en in de...

Lees meer

Het organiseren van content

Als webredacteur moet u er steeds van bewust zijn dat alle content op een website ( zowel plaatjes als tekst) een waarde heeft in de communicatie met de bezoeker van uw website. Simpel gezegd: Alle content heeft een reden. Deze reden is gebaseerd op wat u wilt dat uw...

Lees meer

Google Cafeine Live

Op 6 juni maakte Google bekend dat zij de vernieuwing van haar indexeringsysteem, Cafeïne genaamd, nu volledig heeft afgerond. Volgens Google moet deze update leiden tot meer versere resultaten. Ook moet er meer relevante content snel nadat het gepubliceerd is...

Lees meer

Google May day Update

Google voert regelmatig updates uit van haar algoritme. Volgens Matt Cuts van Google voert deze zoekmachine elk jaar meer tussen de 350 en 500 updates uit. Dat zijn er één tot twee per dag! Van de meeste updates merken we dan ook weinig. Maar de May Day update heeft...

Lees meer

Social Media als de nieuwe Speakerscorner

Social Media als de nieuwe Speakerscorner   Dit weekeinde was ik in London. Het is dan altijd leuk om even langs speakerscorner te gaan. Een plek waar de vrije meningsuiting al eeuwenlang gemeengoed is. Hier staan de wereldverbeteraars en idealisten hun publiek te...

Lees meer

Overoptimalisatie: Hoe voorkom ik dat ik door Google gezien wordt als spam?

Steeds vaker doen bedrijven er alles aan om hun website hoog in de Google resultaatpagina’s te krijgen. Hierbij worden soms essentiële zaken uit het oog verloren. Allereerst is een hoge plaats in Google niet altijd een voorwaarde voor succes. De hoge positie moet wel leiden tot zoekers die op deze link klikken en vervolgens tot geïnteresseerde bezoekers.

Lees meer