Privacy Instellingen
Cookies:
Om deze website te verbeteren maken we gebruik van (anonieme) cookies. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie
Privacy Instellingen

Blog

Google Cafeine Live

Op 6 juni maakte Google bekend dat zij de vernieuwing van haar indexeringsysteem, Cafeïne genaamd, nu volledig heeft afgerond. Volgens Google moet deze update leiden tot meer versere resultaten. Ook moet er meer relevante content snel nadat het gepubliceerd is...

Lees meer

Google May day Update

Google voert regelmatig updates uit van haar algoritme. Volgens Matt Cuts van Google voert deze zoekmachine elk jaar meer tussen de 350 en 500 updates uit. Dat zijn er één tot twee per dag! Van de meeste updates merken we dan ook weinig. Maar de May Day update heeft...

Lees meer

Social Media als de nieuwe Speakerscorner

Social Media als de nieuwe Speakerscorner   Dit weekeinde was ik in London. Het is dan altijd leuk om even langs speakerscorner te gaan. Een plek waar de vrije meningsuiting al eeuwenlang gemeengoed is. Hier staan de wereldverbeteraars en idealisten hun publiek...

Lees meer

Overoptimalisatie: Hoe voorkom ik dat ik door Google gezien wordt als spam?

Steeds vaker doen bedrijven er alles aan om hun website hoog in de Google resultaatpagina’s te krijgen. Hierbij worden soms essentiële zaken uit het oog verloren. Allereerst is een hoge plaats in Google niet altijd een voorwaarde voor succes. De hoge positie moet wel leiden tot zoekers die op deze link klikken en vervolgens tot geïnteresseerde bezoekers.

Lees meer

Gepersonifieerde zoekresultaten

Tot voor kort konden verschillende mensen met dezelfde zoektermen zoeken en vervolgens exact dezelfde zoekresultaten te zien krijgen. Dat lijkt heel logisch. Iemand zoekt op “xxxxx”en krijgt hier een lijst met zoekresultaten. Dat gaat nu behoorlijk veranderen. Op 7 december heeft Google gepersonifieerde zoekresultaten als standaard ingesteld

Lees meer

Linkbuilding kwaliteit boven kwantiteit

Een aantal jaren gelden was het voldoende om zoveel mogelijk links van anderen naar uw website te krijgen. Maar tegenwoordig hebt u om effect te krijgen van inkomende links meer aan kwaliteit dan aan kwantiteit.

Lees meer

Linkbuilding een inleiding

De tijd dat alleen tekstoptimalisatie met één of twee zoekwoorden per pagina voldoende was voor een hoge ranking ligt al lang achter ons. Naast het on-page optimaliseren is een gezonde linkbuilding van groot belang.

Lees meer

Momentum en frictie

ke website heeft een doel: Het geven van informatie, het verkopen van producten of diensten, leads generen, inschrijven voor een website, commentaar leveren enz. Zo’n website moet dus de bezoeker zo enthousiast maken dat hij of zij de actie daadwerkelijk onderneemt. Als zo’n actie gemakkelijk is uit te voeren en er geen noemenswaardige hindernissen zijn, zullen er meer mensen de actie voltooien.

Lees meer

Hoe helpt u uw bezoekers klant te worden?

Veel websites worden gebouwd vanuit het perspectief van de website-eigenaar. De eigen organisatiestructuur wordt gespiegeld in de websitearchitectuur. Soms vechten afdelingen zelfs om een prominentere plaats op de homepage. Maar zit uw klant hier wel op te wachten?...

Lees meer

Het belang van goede webteksten

Schrijven is een vak. Niet iedereen die een taal spreekt, kan een goede tekst schrijven. Als u uw website echt serieus neemt laat u uw teksten door een ervaren webschrijver schrijven. Mocht dit niet kunnen is het aan te raden om in ieder geval te zorgen dat degene die...

Lees meer

Met wie gaat u in zee?

U wilt graag meer verdienen met uw websites, meer klanten, meer leads. Maar hoe pakt u dat nu aan? U wilt allereerst hoger in de zoekresultaten van Google zodat mensen u kunnen vinden. Nu moet u gaan beslissen of u dit zelf doet of dat u dit uitbesteedt.

Lees meer