Succesvolle internet marketing begint met een digitale marketing strategie

Een internet marketing strategie of digitale marketing strategie is meer dan het “online” zijn. Om succesvol te kunnen zijn en grip op uw online inspanningen te krijgen is het werken met een online marketing strategie een eerste vereiste.

Ionmoon helpt bedrijven en organisaties op strategisch niveau hoe zij met de steeds snellere veranderingen in de wereld van internet en nieuwe media kunnen omgaan. Of het nu een bedrijf betreft dat al meer dan 100 jaar bestaat en internet / nieuwe media wil gebruiken om een toppositie in de markt te blijven behouden of bedrijven die totaal nieuwe concepten willen lanceren.

Digitale  strategie ontwikkelen

Het ontwikkelen van een digitale of internet marketingstrategie begint met een goede voorbereiding. In deze fase brengen we alle factoren in beeld. We kijken naar de organisatie en welke stakeholders bij het gehele internetproject betrokken zijn. Steun vanuit management of directie is van cruciaal belang bij het voorbereiden en implementeren van een digitale marketing strategie.

t

Voorbereiding

Het ontwikkelen van een digitale of internet marketingstrategie begint met een goede voorbereiding. In deze fase brengen we alle factoren in beeld. We kijken naar de organisatie en welke stakeholders bij het gehele internetproject betrokken zijn. Steun vanuit management of directie is van cruciaal belang bij het voorbereiden en implementeren van een digitale marketing strategie.

U

Interne en externe analyse

Zodra de voorbereiding is afgerond beginnen we met de interne en externe analyse. Met deze analyses wordt achtergrondinformatie verzameld om in de volgende fases mee te kunnen werken

k

Visie en strategie formulering

Vanuit de bestaande visie en missie wordt een nieuwe op internet gerichte strategie geformuleerd. In de internetvisie wordt aangegeven hoe de organisatie in de toekomst internet wil gaan gebruiken. Hierbij worden zowel de belangen van de eigen organisatie meegenomen als ook de belangen van klanten, leveranciers en business partners.
Vanuit de internetvisie kan men een internetstrategie opstellen. Hierbij wordt er vooral gekeken naar de lange termijn.

Z

Plannen van projecten

De E-nieuwsbrief is een belangrijk onderdeel van je online marketing. Naast andere kanalen zoals social media, Adwords, YouTube, enz. is een email nieuwsbrief een uitstekend middel om klanten te binden en ze opnieuw naar je website te leiden. Hierbij gaan we niet uit van one size fits all, maar een gesegmenteerde aanpak waardoor u meer effect uit uw nieuwsbrieven haalt.

Verantwoording en analyse

De sleutel voor succesvolle implementatie van een internet strategie is het vaststellen van concrete en meetbare doelen. We gaan daarbij uit van succesfactoren die voor uw bedrijf van belang zijn. Hieraan worden vervolgens targets gehangen.

Hoe staat het met uw strategische doelen?

Het succes van digitale marketing campagnes wordt bepaalt door strategisch denken over het doel en doelstellingen. Verantwoording op basis van de doelstellingen verbetert van uw prestaties.

Vaak is het probleem niet het gebrek aan gegevens, maar de mogelijkheid om dit te vertalen naar bruikbare inzichten en op het opbouwen van een diepgaande digitale strategie. Wat levert uw marketing strategie op? Wilt u strategische online doelen gedetailleerd uitwerken? Uw marktaandeel vergroten?

Vraag een offerte aan en start met groeien