Case Story WTC Twente

Onze uitdaging:

De websites van het WTC Twente waren verouderd en waren minder goed vindbaar in Google. Vooral de Engelstalige en Duitstalige bleven qua bezoekersaantallen via zoekmachines achter bij de doelstellingen.

Het WTC Twente wilde een professionelere uitstraling binnen de huisstijl van het wereldwijde WTC. De site moest een brug vormen tussen exporterende bedrijven in de Euregio en bedrijven uit het buitenland die zaken wilden doen in Nederland.
Naast een betere vindbaaarheid in de (internationale) zoekmachines waren het vergroten van de online branding en het genereren van leads via de websites in een internationale markt de gestelde doelen.

Onze oplossing:

De nieuwe websites (3 talen) werden opgezet in de huisstijl van het WTC. Ionmoon verzorgde het gehele traject: van content inventarisatie, maken van het draadmodel, technische realisatie van de sites en het creëren van de content. Hierbij werd extra aandacht besteed aan het maken van profielpagina’s voor de business club leden waardoor zij een gezicht kregen richting internationale markt en daarmee ook bereikbaar voor bedrijven in het buitenland op zoek naar handelspartners.

Mobile Site Boosted Sales By 50%

Meer nieuwe business clubleden

Het ledenaantal van de WTC businessclub blijft stijgen. Nieuwe leden krijgen binnen een maand een profielpagina op de website.

U

Grotere vindbaarheid

De vindbaarheid van de verschillende websites in de verschillende talen is toegenomen tot wel 68%. Vooral de Engelstalige site draagt bij aan internationale bekendheid. De site is niet alleen te vinden in Google, maar ook in zoekachines als Bing, Yandex, Baidu en Naver.

l

Inschrijvingen voor workshops en spreekuren

Het WTC Twente organiseert samen met partners workshops en spreekuren over internationaal zaken doen. Inschrijvingen lopen nu ook via de website.

  • Groei organische ranking 80%
  • Website Traffic 70%
  • Inschrijvingen internationaal spreekuur en workshops 45%

Groei van het WTC Twente

De organische vindbaarheid is voor de Nederlandstalige website met 30% gestegen. Voor de Duitstalige website is het aantal bezoekers via organische ranking de laatste maanden elke maand opnieuw gestegen met 80% en voor de Engelstalige site met zelfs 100%. Bezoekers blijven langer op de website, men bekijkt meer pagina’s met informatie over internationaal zakendoen en de profielpagina’s van de business clubleden zorgen voor meer bezoek naar de websites van deze bedrijven.

Live Project