BRENG JE EXPORTRESULTATEN NAAR NIEUWE HOOGTEN 

 

INTERNATIONALE MARKETING

Laat je Bedrijf groeien met Export

Van toevallige exportklanten naar een wereldwijde exportstrategie. Met wereldwijde marketing kunnen bedrijven hun export succesvoller maken.

Het exporteren van producten naar het buitenland geeft elk bedrijf in principe onbeperkte marktkansen. De wereldmarkt kan zo enorm zijn, dat deze voor een MKB bedrijf in principe grenzeloos is.
Exporteren naar buitenlandse markten kan risico’s verlagen en je beschermen tegen de nadelen van je lokale markt. Dit is een groot voordeel van exporteren.
Met een exportmarketingstrategie en je analysegegevens kun je meer exportkansen en landen ontdekken en je bedrijf nog meer laten groeien.

Bij het ontwikkelen van een wereldwijde merkmarketingstrategie moet je je realiseren dat elk land, elke markt, elke demografie en elke levensstijl anders is. Het gebruik van een ‘One Size Fits All’-benadering zal je bedrijf in het beste geval geen schade berokkenen, maar in het slechtste geval kun je markten en klanten verliezen en je merk beschadigen.

Je website is vaak het eerste contactpunt voor veel internationale B2B-kopers die op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem. Het is ook de eerste kans om vertrouwen bij hen op te bouwen en hun besluitvormingsproces te beïnvloeden. Om dat te kunnen doen, moet je de verschillende stadia van de verschillende soorten B2B sales funnels begrijpen en weten hoe je je content en berichtgeving daarop kunt afstemmen. Persoonlijke voorkeuren en onzekerheden op basis van culturele achtergronden spelen een essentiële rol in de volledige funnel, vanaf de allereerste contactmomenten.

  • Krijg inzicht in je wereldwijde markten.
  • Begin met het opbouwen van vertrouwen in de eerste fasen van je marketing-sales funnel
  • Pas je aan aan de eisen van jouw verschillende markten.
  • Segmenteer je (web)analytics-gegevens op basis van cultuur!

VERTROUWEN OPBOUWEN IN EEN CROSS-CULTURELE MARKETING SALES FUNNEL

“One size fits all’ is nooit genoeg

Bij het ontwikkelen van een wereldwijde merkmarketingstrategie moet je je realiseren dat elk land, elke markt, elke demografie en elke levensstijl anders is. Het gebruik van een ‘One Size Fits All’-benadering zal je bedrijf in het beste geval geen schade berokkenen, maar in het slechtste geval kun je markten en klanten verliezen en je merk beschadigen.

Je website is vaak het eerste contactpunt voor veel internationale B2B-kopers die op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem. Het is ook de eerste kans om vertrouwen bij hen op te bouwen en hun besluitvormingsproces te beïnvloeden. Om dat te kunnen doen, moet je de verschillende stadia van de verschillende soorten B2B sales funnels begrijpen en weten hoe je je content en berichtgeving daarop kunt afstemmen. Persoonlijke voorkeuren en onzekerheden op basis van culturele achtergronden spelen een essentiële rol in de volledige funnel, vanaf de allereerste contactmomenten.

  • Krijg inzicht in je wereldwijde markten.
  • Begin met het opbouwen van vertrouwen in de eerste fasen van je marketing-sales funnel
  • Pas u aan aan de eisen van je verschillende markten.
  • Segmenteer je (web)analytics-gegevens op basis van cultuur!

CULTURE CLUSTER SEGMENTERING

Onderzoek de invloed van cultuur in analytische data

Cultuur en datagestuurde marketing zijn twee effectieve strategieën om je exportresultaten te verbeteren. Datagestuurde marketing maakt gebruik van klantinteracties en analysegegevens om campagnes en strategieën te ontwikkelen die zijn afgestemd op specifieke markten en klanten. Dit maakt effectievere targeting en optimalisatie van marketingactiviteiten mogelijk, wat leidt tot betere resultaten.

Door de cultuurclustersegmentatiestrategie te combineren met je data-analysestrategie, kun je campagnes creëren die zijn afgestemd op je doelmarkten en een grotere kans op succes hebben.

N

ASSESSMENT

Wil je weten of je website geschikt is voor grensoverschrijdende verkoop of leadgeneratie? Krijg antwoorden met een assessment.

v

PRAKTISCH ADVIES

Praktisch advies voor implementatie en verbetering van je resultaten m.b.v. Internationale analyse gegevens.

TRAINING

Van eendaagse workshops tot trainingen op maat voor je marketing- en verkoopafdeling.

WHITEPAPERS & KEYNOTES

Blijf op de hoogte door de IONMOON whitepapers en blogartikelen te lezen. Ontmoet Geddy op een training, lezing of conferentie.

INTERNATIONALE MARKETING GEBASEERD OP CULTUUR

WIL JE  WETEN HOE IONMOON JOU KAN HELPEN? NEEM CONTACT OP EN PLAN EEN (ONLINE) MEETING.